תמונות זזות
בעידן של עיצוב למסך, עולם חדש, מלא אפשרויות מלהיבות, מתפתח על התפר שבין עיצוב גרפי לאנימציה – עיצוב בתנועה. אחד הפורמטים הרחבים והפופולאריים הוא בלי ספק ה GIF. אותו וידיאו קצר, באיכות נמוכה, שמאפשר שיתוף מהיר ויעיל ומעניק מרחב פעולה עצום למעצב.
האינטרנט מלא עד להתפקע בסרטונים קצרים מהסוג הזה, עשויים באינסוף טכניקות, סגנונות וסיטואציות. אספנו בעבורכם כמה מהדוגמאות המוצלחות בקטגוריות פופלאריות, כדי לגרות אתכם להתנסות בפורמט העיצוב החדשני הזה, שכולו מלא בקסם, משחקיות ו-FUN.
עדות אופי
הנפשה בכלל ופורמט ה GIF בפרט, מאפשרים הרבה חופש – נצלו אותו! תנו לדמויות שלכם אופי והשתמשו בתנועה ובשפת גוף כדי להמחיש את מה שלא עובר במילים.
מותר, ואף רצוי, להפליג עם הדמיון ולהגזים קצת, גם אם זה רק חפץ יומיומי כמו כבל הטענה או שעון מעורר.
להניע את הלוגו
לוגו מונפש הוא מגמה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, וכמעט סטנדרט כשזה נוגע לחברות בעלות נוכחות משמעותית על המסך. לוגואים כאלו נראה באתר החברה, בסרטונים מטעמה או אפילו בפורפיל ברשת חברתית.
זה מקום מצויין להכניס עוד קצת אפיון למותג, לחזק נקודות שלא הצלחתם לגעת בהן ולהכניס סיפור למסר. במקום כל כך מרוכז כמו לוגו, כל תנועה קטנה אומרת המון.
סע לאט
אם חשקה נפשכם בדימוי שמצליח להעביר רגש ונשמה, או אם סתם התגעגעתם למראה של סרטי אנימציה קלאסית, פירוק תנועה לפריימים, צביעה שיוצאת מהקווים ושימוש בטקסטורות ידניות הן טכניקות פשוטות שיעזרו לכם לייצר דימוי אישי ואפילו נוסטלגי.
ראייה מרחבית
איור והנפשה בתלת מימד הן אומנם טכניקות יחסית חדשות במגרש, אבל אין ספק שהן מתמודדות רציניות במשחק.
היתרון הגדול של עבודה בתלת מימד היא היכולת להמחיש באופן ריאליסטי מושגים פיזיים כמו מרחב, משקל, אור וטקסטורה – דבר שמצריך יותר שליטה, מיומנות ונסיון בטכניקות אחרות.
פריים אחרון
עיצוב בתנועה הוא דוגמה מצוינת למדיה חדשה עם פוטנציאל רחב. דיסציפלינות העיצוב השונות מקבלות את פניו בזרועות פתוחות – החל בווידיאו, דרך מיתוג ורשתות חברתיות ועד לממשקי משתמש – כל עוד זה על המסך, יש על מה לדבר.
כפי שנוהגים לומר "הצורך הוא אבי ההמצאה". עם השימוש המוגבר בעיצוב בתנועה, נולדות התוכנות, הטכניקות והכלים כדי לייצר אותם בקלות.
רוב הגיפים שראיתם פה נוצרו על ידי מעצבים ומאיירים בהכשרתם (כלומר לא חייבים להתמקצע באנימציה כדי להגיע רחוק. גם תנועה פשוטה של נפנוף לשלום יוצרת אפקט משמעותי).
הסטנדרט בתעשייה הוא עבודה בתכנת הוידיאו After Effects, אבל גם לפוטושופ האהובה והמוכרת יש יכולות לא מבוטלות בתחום, תחת תפריט Timeline. יוצאי דופן הם הגיפים בתלת מימד, שם יש צורך בתוכנות כמו Cinema 4D ו Blender.
בכל טכניקה או תחום שבו תבחרו לעבוד, שם המשחק הוא התנסות ומחקר. עולם העיצוב בתנועה הוא רחב ונפלא, ונסיון בו הוא כלי יקר ערך לכל מעצב.
שלום,
תודה על המאמר הוא ממש נהדר כל כך ברור- ומעניין לקריאה.
רק לתשומת לביך אני חושבת שבאנימייט של אדובי יותר קל לעשות אנימציות מאשר פוטושופ- שזה מסורבל יותר
זה אופציה מעולה.
תודה על ההמלצה שלך שרה.
אין דרך אחת יחידה, אבל תמיד כיף לקבל המלצות מאנשים כמוך שכבר עשו את זה.
התגובה שלך מאד מועילה לכולנו. ננסה את אנימייט בהחלט.
תודה!