מושן גרפיקס: גרפיקה בתנועה, או בתרגום גס 'אומנות הנפשת העיצוב הגרפי בעזרת אנימציה' זוהי הגדרה כוללת לעולם שלם, מקבצי GIF לגרפיקה סינמטית (סִינֶמָגְרָפִיקְס) וכלה בגרפיקה תלת מימדית. תחום המושן גרפיקס גדל בהתמדה במשך שלוש השנים האחרונות ובהשפעת תרבות הפּוֹפ, מעצבים דוחפים את גבולות האפשר, ויוצרים טרנדים חדשים, מבדרים ומעוררי השראה.
הנה מבט על הטרנדים העיקריים שהתפתחו בתחום במהלך שלוש השנים האחרונות, למה אפשר לצפות בשנת 2019, והיכן היה המושן גרפיקס בראשיתו.
מושן גרפיקס, טרנדים מ-2016:
דגש על מעברים חלקים ורציפים
בעולם הסרטים כמו בעולם המושן גרפיקס החלו לנוע לקראת מעברים רציפים וחלקים, ללא עריכה פיזית עם חתך בין סצנה לסצנה. מעצבים גרפיים השתמשו במעברים אלו לטובתם, והתאימו את המראה והתחושה הכללית לפרויקט ללא הנוקשות של כללי עריכה הכרחיים.
קבצי ה GIF המשיכו לשלוט
אני מניחה שקל מידי לשים פה כותרת של "קוּל", אבל הנה אנחנו. ובכן, זה. מגניב. עבודה יוצאת דופן של ססיליה ארליך.
קבצי GIF באנימציה לא היו דבר חדש בשנת 2016; עם זאת, הטרנד נעשה פופולרי יותר ויותר ואתרי אינטרנט רבים החלו לאמץ אותו: Twitter הכריזה על תמיכה ב- GIF בשנת 2014 ו-Facebook החלה לאפשר למשתמשים להוסיף קבצי GIF לעדכוני הסטטוס שלהם באמצע שנת 2015. מומנטום זה נמשך בשנת 2016, ומותגים ומעצבים המשיכו להתנסות בפורמט.
מושן גרפיקס, טרנדים מ-2017 :
מותגים החלו להתנסות בסִינֶמָגְרָפִיקְס
קבצי וידאו המשיכו לשלוט בעולם העיצוב הגרפי, בו בזמן שקבצי GIF וממים מונפשים החלו גם הם להשתלט על האינטרנט. כתוצאה מכך, משווקים חיפשו דרך להתבלט ולעשות משהו שונה.
הסִינֶמָגְרָפִים: תמונה סְטִילְס (בדרך כלל צילום) עם הנפשה מזערית בלופּ. השילוב של דימויים סטטיים עם אנימציה הינו מוזר על גבול המצמרר, אבל מותגים גדולים כמו אפל, נייקי וHBO התנסו בהם.
אחורה פנה, ולרֶטְרוֹ
ב-2017 חווינו פרץ נוסטלגי עם סרטים בהשראת הרטרו.
התפתחות תופעות אלו בעולם הפופ השפיעו בהדרגה גם על עולם העיצוב, עם צבעים, טיפוגרפיה, סמלים ואייקונים מעולם הרטרו שהפכו עם הזמן למיינסטרים.
מושן גרפיקס, טרנדים מ-2018 :
תלת המימד פורץ גבולות
עוד ועוד מעצבים החלו לנצל את אפקט התלת-מימד לטובת סצנות שלא ניתן היה ליצור בסטילס. לדוגמה, סרטון הווידאו של אפל (להלן), שהכריז על סדרת Apple Watch 4. הסרטון, בפורמט התלת מימד סיפק לא רק מבט מקרוב על השעון החדש, אלא גם איפשר ל- Apple לקחת אותך אל תוך המוצר על ידי הדמיה מונפשת של פנים השעון.
התנסות באפקטים ויזואליים דיגיטליים לקולנוע ולטלוויזיה (VFX)
VFX משמש לרוב בפרסומות רכב, אפקטים חזותיים מאפשרים למעצב ליצור גרסה דרמטית, אֶפּית של המוצר.
פה, בסרטון של אדידס מצולמים פְרֵיימִים מפורטים ומסוגננים של הנעל, הפוקוס עובר לרשת הטקסטיל המאגדת את הכל יחד ואז לתפרים שמוסיפים את המגע הסופי עם שם המותג.
מושן גרפיקס, טרנדים 2019 – למה נוכל לצפות?
הטִיפּוֹגְרָפִיָה הקִינֶטִית תנצח
קפיצה קדימה ל- 2019 וקשה שלא להבחין בקמְבָּק של הטיפוגרפיה הקינטית, מפרסומות, אתרי אינטרנט ועד למוזיקה.
האפקט המפוקסל הופך עיצובים לנגישים יותר
השימוש בצורות גיאומטריות מוסיף אלמנט אלגנטי ופשוט למושן גרפיקס, אבל עלול גם להיות סטרילי מדי. פה נכנס אפקט הפיקסול לעיצוב, האפקט נותן רעשי רקע ומרקם לעיצובים שאחרת היו משעממים וחסרי חיים. התוצאה? המרקם המחוספס של התוצר החזותי הסופי הופך אותו לנגיש ולרלוונטי.
המושן גרפיקס, לאן מועדות פניו?
הטִיפּוֹגְרָפִיָה הקִינֶטִית תנצח
המושן גרפיקס מסתגל עם הזמן, כל הזמן. קל לדמיין כיצד הטרנדים הבאים כמו אינטלגנציה מלאכותית- AR ומציאות וירטואלית-VR ישפיעו על העיצוב בשנה הבאה ויכשירו את הבמה את הבמה לחוויות אותנטיות ומותאמות עוד יותר.
הנה כמה תחזיות עבור המושן גרפיקס לשנת 2020:
סיפורים, וסיפור סיפורים, זו הדרך להתבלט
לGIF הקצר, השובב והחמוד היה את הרגע במרכז הבמה, בעיקר במדיה החברתית שבו משתמשים צורכים עיצוב אסתטי וחיובי. עם זאת, מותגים מתחילים להכיר ביכולת של עיצוב ליצור קשרים עמוקים ולעורר רגשות אמיתיים על ידי השקעה בסיפור.
ישנן הוכחות שהגישה הזאת עובדת. מחקרים מראים שאנו מתוכנתים להימשך לסיפורים טובים.
העיצוב במושן גרפיקס ממנף את העיצוב וההנפשה באופן מושלם לסיפור הסיפור. לדוג' האנימציה לעיל, בו המעצב ניק פרדייס מתקשר חזותית את השמחה של שחרור מוצר חדש לעולם בפעם הראשונה.
עיצוב טוב מקדם עסקים
עסקים תמיד ידעו שעיצוב טוב יכול להשפיע על זיהוי המותג, על רמת המכירות באתרי אינטרנט או על חוויות מקוונות. אך היכולת לחבר בין עיצוב טוב לשורה התחתונה-רווחים- תמיד לקה בחסר.
עם זאת, בשנים האחרונות, היו כמה ניסיונות למדוד את הערך העסקי של עיצוב, לדוג' בדו"ח המקיף של מקינזי.
במשך חמש שנים, עקבו במקינזי אחרי הרגלי העיצוב של 300 חברות שונות, והעניקו לכל אחת מהן ציון מדד מקינזי (MDI). הם מצאו כי לאלו עם ציון MDI גבוה יותר היו גם ביצועים כלכליים רווחיים יותר, אשר נמדדו בהגדלת הכנסות וסך החזרים גבוה לבעלי מניות, כל זאת באופן מהר יותר משמעותית מעמיתיהם.
ממצאים אלה, יחד עם דוחות ומחקרים שבאו אחרי (כולל דו"ח על בּשְלוּת העיצוב), עשויים לשנות את האופן שבו עסקים ומעצבים חושבים על ערך.
קיימת הבנה גדלה והולכת כי לעיצוב נתח חשוב בעוגת הרווחים הכלכליים. מעצבים, עם הזמן, עשויים להוות בעלי סמכות לקבלת החלטות המונעות ע"י נתונים בשטח וייעול תהליכים באופן שהגיוני עבור העסק.
לא משנה איך יראה העיצוב במושן גרפיקס ב2020, דבר אחד בטוח: העיצוב בפורמט זה ימשיך לשבור את כל הכללים, לדחוף את הגבולות, ולהיות מהפכני.
נכתב על ידי: אמילי דיספוסיטו
המאמר הופיע במקור ב invisionapp תורגם במיוחד למגזין הפורמה במסגרת שיתוף תוכן
יפהפה! תודה!
באיזו תוכנה יוצרים מושן גרפיקס?
חוץ מזה
הסרטים לא נפתחים לי, יש לי נטפרי קשור?
מושן גרפיקס זה "שם משפחה" של הסגנון. הזכרנו בתוכו כלים כמו "סינמגרף" או אנימציות GIF וכו
בכתבת עומק על הסינמגרף – שגם פרסמנו כאן החודש – תוכלי לקרוא קצת איך יוצרים אותו
ובכתבת העומק על אנימציות GIF תוכלי לקרוא קצת על הטכניקה, התוכנות והכלים.