סוף סוף זה קרה - אירוע הפורמה מס' 9!
הפעם התכנסנו כ -150 מעצבים ומעצבות מגוונים ומקצועיים, שהתגברו על מזג האוויר הגשום ומילאו את האולם במלון הנביאים, שהיה ערוך מראש עם אווירה טובה וכיבוד מפנק. מסמר הערב היתה כמובן התכנית שלשמה נתכנסנו, צמד הרצאות מהמעצבים יוסי למל ואייל כץ, ולאחריה הצצה מפתיעה לאתר החדש והנוצץ של הפורמה, שאוטוטו עולה לאוויר.
הטון השולט לאורך הערב, שנמשך גם בסיום התכנית, היה קולות המפגש והשיח המקצועי שנמשכו לתוך הלילה – המרצים והקהל לא התפזרו בסיום, ונשארו לדבר ולהתייעץ בגובה העיניים, בשיחות לא אמצעיות, פתוחות וכנות מאין כמותן.
אז עבור כל מי שהחמיץ או מבקש להזכר, אל דאגה, הערב הוקלט וישותף עם הקהילה בהזדמנות חגיגית – עקבו אחרי הניוזלטר שלנו לעדכונים. עד אז – מגזין הפורמה מגיש סיכום של אירוע הפורמה מס' 9.
צילום: מוריה בר שלום
Warning: Undefined array key "id" in /home/theforma/magazine.forma.co.il/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/gallery/widgets/gallery.php on line 1494
Warning: Undefined array key "id" in /home/theforma/magazine.forma.co.il/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/gallery/widgets/gallery.php on line 1497
יוסי למל: משא זיכרון - אייקון, לוגו, סמל, ציוני דרך
יוסי למל הוא מעצב ישראלי ותיק, שעבודותיו זוכות להעברכה ברחבי העולם. בהרצאתו חלק איתנו מנסיונו העשיר, ולקח אותנו למסע בטווח רחב מלהכיל של עבודות עיצוב – ממיתוג של חברות ומוסדות מובילים, דרך מחאה חברתית ופוליטית לבסוף לפרוייקט צילום אמנותי.
למל הדגיש שימוש מעניין וזכיר באייקונים ויזואלים, וסיפר איך הוא משתמש בהם כמו שפה, מפרק ויוצר תחבירים חדשים ויוצר מסר זכיר. הצבר, מגן הדויד, ואייקונים יהודים-ישראליים נוספים עומדים במרכז העבודות שהוצגו, ואכן רבים מהתכנים עסקו בהסתכלות פנימית הן לנפשו של המעצב והן לחברה הישראלית וליהדות.
אייל כץ: Growing brands - הצצה לתוך עולם של בניית מותגים
הרצאתו של אייל, ממייסדי סוכנות OPEN, הייתה מעניינת במיוחד דווקא משום שהתרכזה בנושא שקרוב כל כך לעיצוב, אבל הוא לא בדיוק – אסטרטגיות מיתוג ושיווק. אייל פירט על התהליך והחשיבה מאחורי שלושה פרוייקטים שונים.
סיפור המיתוג מחדש של בנק הפועלים פתח את ההרצאה, ועורר עניין בשל התהליך הייחודי, אותו אלעד היטיב להגדיר כ"אבולוציה, לא רבולוציה" – לפתח את המותג הקיים והמוכר, לעדכן ולהתאים אותו לאסטרטגיה שיווקית חדשה ומכוונת לקוח. סטודיו אופן כתבו למגזין הפורמה בהרחבה על התהליך שעברו עם בנק הפועלים – מוזמנים לקרוא ממש כאן.
שני הפרוייקטים הבאים פנו לרגש של הקהל – הקמפיין ל TNX, רשת חנויות מתנות שמתופעלת על ידי ולמען מתמודדים נפש, הרפרנסים לשפה של המותג נוצרו על ידי אותם אנשים בסדנא מיוחדת. השיתוף של האנשים להם המוצר נוגע בתהליך היצירתי, גם אם לא באופן מוצהר או מודגש, הפך את השפה לייחודית ואקלקטית ואת הסיפור המרגש במיוחד.
הקמפיין השני, לארגון בטרם, העמיד הורים שאיבדו את ילדיהם בתאונה במרכזו של סרטון ויראלי, שמרגש וכואב במקומות הנכונים, ומעביר מסר אפקטיבי להחריד.
תודות בסוף
אירועי הפורמה מתקיימים בהתנדבות מלאה של כל העוסקים במלאכה, מהצוות המארגן ועד למרצים האורחים – תודה ענקית לכולם! למלון הנביאים על האירוח, למטבעת הגופנים אאא על התמיכה בפעילות, למיכאל שוורץ מהפודקאסט "דיבור עצמאי" על הנחית הערב, למוריה בר שלום על התיעוד ולשרית פדידה סטודיו מוגז עדין על ההפקה המושקעת.
וכמובן, אי אפשר בלי להגיד תודה לכם, חברי הקהילה. אירועי הפורמה נוצרו בשבילכם, ואין הרגשה טוב מלקבל פידבקים – פנים מול פנים, באימייל, או כאן בתגובות. הנה כמה ציטוטים שמחממים את הלב:
"תהליכי המיתוג שאיל כץ הציג, היו הרחבת אופקים אמיתית לגבי תהליך של בניית מיתוג. למדתי ממנו המון. (וזה עשה לי חשק להתחיל לעבוד בצוות ענק…)"
"החשיבה של יוסי למל פותחת אפיקים עמוקים ואינסופיים- השראה של ממש."
"חייבים לצאת ולשמוע כי זה פותח את הראש ונותן פוש, רענון והשראה להמשך העבודה כעצמאית…"
היכן התפרסם תיעוד הוידיאו של האירוע?
אשמח מאוד לצפות
היי 🙂
עדיין לא התפרסם, מחפשים הזדמנות מתאימה
אולי זה יקרה בקרוב…
ליוסי למל יש אתר?
כן, הנה
https://www.lemel-cohen.co.il/
תודה!
אפשר קישורים לאתרים של אנשי קריאייטיב נוספים?
(לא השראות מיתוג..)
הרבה זמן אני מחפשת, כזה חומר איכותי, ושיהיה נקי ממש אהבתי כאן את החומר שמוגש כאן בצורה יפה ומושכת, מאמרים מקצועיים במיוחד.
אהבתי את הנושא הטרנד ואופנה של ימינו ממש החכים אותי,
תמשיכו לתת עוד ולעיתים יותר קרובות, תודה.
תודה שרה 🙂
מוזמנת להירשם לרשימת התפוצה ולהתעדכן בכל פעם שיש תוכן חדש